Betalingsproblemen, u hoeft het niet alleen op te lossen

Het kan iedereen gebeuren dat het financieel tegenzit. Het is belangrijk om snel een oplossing te vinden. Er komt dan weer ruimte in uw portemonnee en dat geeft rust. Sommige huurders hebben te maken met de financiele gevolgen van de coronacrisis. Daarvoor hebben wij begrip. Samen met u zoeken wij naar een passende oplossing. 

Vroegsignalering

Wij melden huurachterstanden bij de gemeente aan waarin u woont. Dit doen ook energiebedrijven, zorgverzekeraars, en waterbedrijven bij betaalachterstanden. Dit is een wettelijke plicht.  Hierdoor krijgt de gemeente een beeld van mensen die rekeningen niet op tijd betalen. Huurachterstanden melden wij aan rond de 25e van iedere maand. Hebt u een betaalafspraak die u volgens afspraak met ons nakomt, dan melden wij de huurachterstand niet. Een betaalachterstand kunnen wij 1 of meerdere keren aanmelden.

Het gaat niet om schuld wel om de oplossing

Er wordt contact met u opgenomen door uw gemeente, of een organisatie die uw gemeente hiervoor heeft ingeschakeld. Zij zullen u gaan informeren over de mogelijkheden om uw betaalachterstanden op te lossen. Er zijn verschillende manieren waarop contact opgenomen kan worden. Dit kan via een SMS of per brief. Ook kan een medewerker van de gemeente* telefonisch contact met u opnemen of een bezoek bij u thuis brengen. Juist om te voorkomen dat betaalachterstanden verder oplopenwaardoor het probleem groeit en u meer stress ervaart.  

Soms helpt een praktische tip. En kan er samen gekeken worden waar u kunt besparen, waar u geld laat liggen of waar inkomsten verruimd kunnen worden. Een voorbeeld hiervan is het minimabeleid van de gemeente. Of u maakt samen een schuldenoverzicht. Soms is schuldhulpverlening de oplossing.

Zelf actie ondernemen? 

Uiteraard mag u zelf contact opnemen met de afdeling schuldhulpverlening van uw gemeente. U mag ook ons bellen, dan brengen wij u in contact met de juiste organisatie in uw gemeente. 

Welke gemeenten doen mee?

Gemeenten Maasdriel & Zaltbommel, West Betuwe en Druten & Wijchen hebben Vroegsignalering. Met deze gemeenten hebben wij afspraken gemaakt over het delen van de persoonsgegevens waaronder ook de hoogte van de huurachterstand.   

Met Vroegsignalering zijn al veel mensen geholpen.

Wilt u niet dat wij uw gegevens met de gemeente delen?

Wij geven uw naam, adres, telefoonnummer en huurachterstand door aan de gemeente, zodat zij contact met u kunnen opnemen. Wilt u dit niet, dan geeft u dit door aan een medewerker van de afdeling incasso van Woonstichting De Kernen op telefoon 088-5824000. U bereikt hen op werkdagen van 8.00 tot 13.00 uur.

Heeft u vragen?

Bel ons gerust op telefoonnummer 088-5824000 tussen 08.00 en 13.00 uur.

CORONA - Kunt u uw huur niet meer betalen door de coronacrisis? Bel ons meteen op 088 - 58 24 000 of mail naar betalen@dekernen.nl

Deel deze pagina

 
Annuleren

Waarmee kunnen wij je helpen?

Begin hier met zoeken!

Geen resultaten gevonden