Urgentie

Wanneer krijg je urgentie?

Urgentie aanvragen Maasdriel, Zaltbommel, West Betuwe, West Maas en Waal, Druten (alleen Horssen), Wijchen (alleen Hernen, Batenburg en Bergharen)

Let op, nieuwe urgentieregeling!
Per 1 januari 2024 is de nieuwe urgentieregeling in gegaan voor de gemeenten Altena, Buren, Culemborg, Druten (alleen Horssen), Maasdriel, Neder-Betuwe, Tiel, West Betuwe, West Maas en Waal, Wijchen (alleen Hernen, Batenburg en Bergharen), Zaltbommel. 

Urgentie aanvragen
Wilt u een urgentie aanvragen in een van de gemeenten in Rivierenland, Bommelerwaard of Altena?

  1. Vul dan eerst de urgentiewijzer in op www.urgentiewijzer.nl en dien zo uw aanvraag in.
  2. Maak daarna een afspraak voor een kansadvies-gesprek met de urgentiemedewerker bij de dichtstbijzijnde corporatie.
  3. De onafhankelijke urgentiecommissie Het Vierde Huis beoordeelt urgentie-aanvragen.
  4. U ontvangt daarna een reactie.

Heeft u hierbij hulp of advies nodig?
Neem dan contact op met uw corporatie.

Meer weten?

Een urgentie is bedoeld om de urgent woningzoekende zo snel mogelijk aan een (andere) passende woning te helpen. Daarom krijgt deze gedurende zes maanden een (tijdelijke) voorrangspositie bij het vinden van woonruimte. Wij bieden binnen die zes maanden een keer een passende woning aan. Urgentie geldt alleen voor geselecteerde woningen, waarmee het urgentieprobleem wordt opgelost. Weigert u de woning om welke reden dan ook, dan vervalt uw urgentie.